Posted by : B.Derya 18 Mayıs 2012 Cuma

Zayıf ya da kilolu bir çok kişinin ortak belasıdır karın bölgesi fazlalıkları. Hadi kışın kalın ve bol kıyafetlerle saklamanın bir yonun buluruz da, yazın kendini hissettirmeye başladığı böylesi günlerde daha bir gözümüze batar, rahatsız eder. Panik yok, hayatımızda yapacağımız bir kaç küçük değişiklikle göbeklerimize elveda dememiz mümkün. Plajlar bekleyin bizi, taş gibi geliyoruz.




1- Suyunuz hep sizinle olsun. Nereye giderseniz gidin çantanızda bire şişe su bulundurun, sık sık suyunuzu yudumlayın.
2-Tabağınızı renklendirin. Ne kadar renkli bir tabak, o kadar sağlıklı bir öğün demek. Havuç, biber, ıspanak domates, kabak... Her renkten sebze tüketmeniz, sadece fazlalıklarınızdan kurtulmanız için değil, sağlığınızı korumanız için de olmazsa olmazlar arasında.
3-Fast food'u kesin. Evet hepimiz hamburgeridir, pizzasıdır seviyoruz. Ama o içerdikleri yağlar, katkı maddeleri ömrümüzden yiyor, hepsi löp löp et değil yağ oluyor. Sağlıklı olmak ve fit bir vücuda sahip olmak istiyorsak, fast foodun kıçına tekmeyi basmalıyız. Evet yapabiliriz.
4-Asitli içecekleri kesin. Bir kutu kolada 15 küp şeker var demem heralde yeterli. Yok ben diet tercih ediyorum diyorsanız, ağır yapay tatlandırıcıların beyaz şekerden bile daha azılı sağlık düşmanı olduğunu unutmayın.
5-Yeterli miktarda kalsiyum almayı sakın ihmal etmeyin
6-Kendinizi aç bırakmayın. En az 5 öğün yiyin.
7-Tabi ki de egzersiz.  Bir spor salonuna yazılın, bir egzersiz aleti edinin  ya da akşam dizi seyrederken egzersiz yapın. İnternetten hangi hareketleri yapmanız gerektiğini kolayca bulabilirsiniz. Sporu ihmal etmeyin, bahane bulmayın. 
8- Beyazlardan uzak durun dememe gerek yok sanırım.
9-Zaman buldukça, nerede olursanız olun ,ster evde ister ofiste yapacağınız kalk-otur hareketi fazlalıklarınızdan kurtulmanıza yardımcı olacaktır.
10-Yürüyün, merdiven çıkın, bakkalınıza sipariş vermek yerine kıçınızı kaldırıp kendiniz gidin. Diş fırçalarken, televizyon seyrederken hareket halinde olun.
11- Stresten mümkün olduğunca uzak durun.
12-Çok acı ama, alkol alımını minimuma indirin :/
13-Pilav, makarna, tatlı, mantı, çorba ve börek gibi yemekleri aynı öğünde bir arada tüketmeyin.
14- Light gıdaları kilo aldırmaz düşüncesi ile fazla miktarda kullanmayın.



Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © Trend Avcısı - Hatsune Miku - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -