Posted by : B. D. 25 Nisan 2012 Çarşamba


Bertrand Russell, filozof, matematikçi, tarihçi, toplumsal eleştirmen... 1930'da   Mutluluk Yolu (The Conquest of Happiness) adlı bir kitap yazmış ve kitapta ise hayatımız boyunca peşinde koştuğumuz mutluluğun sihirli formülünü vermiş. 

Hafızam beni yamultmuyorsa 2 yıl önce Ayşe Arman'ın bir yazısında okuyup, bir kenara not almıştım bunları. Sonrasında da yazıp baş ucuma astım. Hayatımda uygulamaya çalışıyorum ve o gün bugündür, ne zaman daralsam, sıkılsam, kendimi mutsuz hissetsem kaldırıp başımı şöyle bir okuyorum. Bu "altın liste"yi sizlerle de paylaşmak istedim.


Mutluluğun Altın Formülü

        Yaşamdan tat alma duygunu geliştir.

       Sevecen ol. İnsanlara sevgiyle yaklaş, karşılık da bekleme.

       İyi anne-baba ol.

      Çok yönlü, ilginç, yaratıcılık isteyen bir yap. (Aramaya inan.)

        Birbirinden farklı küçük ilgi alanları geliştir. Günlük yaşamına çeşitlilik kat.

        Mücadele ile teslimiyet arasında denge kur. Elinden geleni yap, geri kalanı gelişmelere bırak.

         Adaletsizliğe uğramışlık duygusunu abartma.

      Kendini gözünde fazla büyütme. Başkalarının sana olan ilgisini de…

        Başkalarının hakkında ne düşündüğünü fazla önemseme.

         Suçluluk ve utanç duygularıyla mücadele et.

         Endişelerini ve korkularını somutlaştır ve “Olabilecek en kötü şey ne?” diye sor kendine.

         Kıskançlık değil hayranlık duygusunu geliştir. Kendini başkalarıyla kıyaslama.

        Can sıkıntısı ve heyecan konusunda hayatında denge kur.

        Rekabet yarışlarından uzak dur.

         Kendini melankoliye kaptırma.

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © Trend Avcısı - Hatsune Miku - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -